BINDVÄVSMASSAGE / LPG

LPG bindvävsmassage Bromma

LPG behandling
Endermologie® är en överlägsen metod för att reducera celluliter, ärr och kroppsskulptera samt ge Dig en slätare, spänstigare hud. Då metoden hjölper dig med att öka fettförbränningen genom att den stimulerar ämnesomsättningen kommer även fettansamlingar kunna påverkas rejält.

Tekniken lindrar även effektivt muskel och ledvärk och kroniska smärtor.

Tekniken är utvecklad och patenterad av LPG System i Frankrike. Metoden uppfanns av Louis Paul Guitay (LPG) som i slutet av 1970-talet råkade ut för en bilolycka. Olyckan medförde svåra brännskador. Skadorna masserades dagligen i 3-4 tim av terapeuter för att mjuka upp huden och återställa muskelfunktionen. Massagemetoden gav goda resultat men tog alldeles för lång tid, så Louis Paul Guitay uppfann en maskin som ersatte den manuella massagen.
Maskinen användes också på andra patienter och efter vidareutveckling och ny forskning kunde man konstatera att tekniken även ökade blodcirkulationen i huden avsevärt, lymfdränerade och bl.a. reducerade celluliter och öka ämnesomsättningen.

Detta medicinska genombrott var möjligt tack vare en unik, patenterad teknik med valsar och vakumsug som masserar varje liten del av kroppens bindväv på djupet.

Metoden är en icke-kirurgisk smärtfri massage som bl a förbättrar blodcirkulationen, ökar lymfdräneringen och förbättrar hudens och kroppens kondition från topp till tå. Lpg Kropp 10 ggr gefr en helhelteffekt på kroppens ämnesomsättning, stagnerad metabolism pga medicineringar eller förändrat livsstilsmönster efter operationer mm.

Metoden är världens första patenterade teknik för behandling av t ex celluliter och att få fett att lösas upp bättre, och det är den första fett & cellulitbehandlingen som har blivit godkänd av FDA i USA.
Denna Endermologie®/LPG metod, som rekommenderas av plastikkirurger och dermatologer världen över, har visat stora resultat vid kurer 10-20 ggr.

Vad är celluliter?

Förtätad bindväv tillsammans med slagg, gifter (toxiner) och vätska samt dålig blodcirkulation är den huvudsakliga orsaken till att kroppen bildar celluliter. Endermologie metoden omformar, slätar ut och stramar upp huden och bekämpar celluliterna. När bindväven behandlas med effektiv djupmassage, stimuleras och förbättras hudens elasticitet avsevärt. Inte bara elasticit förbättras men även förbränningen av fett i hela kroppen och man kan påverka särskilda områden med att fokusera behandlingen särskilt där, t ex rumpa, lår och mage (bukfett).

Vilka andra områden behandlas?
  • Endermologie® metoden drar ihop och stramar upp slapp hud som har fett i sig trots slapphet t.ex på mage, lår, runt knän, stuss och överarmar.
  • Effektiv som komplement före och efter liposkulptur/fettsugning.
  • Stimulerar collagen och elastinproduktionen och ger en fräschare hy.
  • Välgörande djupmassage för onda, stela nackar, axlar och ryggar. Samt dessutom en mycket effektiv behandling mot andra fysiologiska problem orsakade av cirkulationsstörningar såsom muskelvärk, spänningshuvudvärk, ledvärk, stelhet, svullnader, fibromyalgi mm.
  • Används av massörer och läkare inom idrotten runt om i världen. Tex fotbollslagen i Italien och cykellandslagen i Frankrike. Du påskyndar förbränningen i alla system i kroppen och kroppen tar hand om slagget och fettet samt vätska som ansamlats.

Medicinsk behandling med LPG/Endermologie

Nya tidens behandlingsmetod är effektiv och välgörande vid olika cirkulationsbesvär såsom muskelvärk, stelhet, svullnader och fibromyalgibesvär. Samt före och efter operation för att påskynda läkningsprocessen. Och vid cellulit och fett depåer.

Före kirurgi

som involverar huden, fungerar metoden med utmärkt resultat till att förbättra cirkulationen och dränering av vätska och blodansamlingar. En mycket vanlig rekommendation av kirurgen till sin patient.

Efter kirurgi

kan problem med ärrvävnad i huden behandlas. Ärren görs mjukare vilket ge en ökad rörlighet och minskad smärta. Ett bättre resultat vid t ex brännskadeärr har konstaterats. Även före fettsugningsoperationer används denna metod för att förbättra cirkulationen i fettdepåerna och efteråt för att dränera ut vätska och minska svullnad och smärta.

Behandlingen

Behandlingarna tar endast 25-40 minuter. Hela kroppen masseras med djupa, lugna rörelser.

Endermologie® behandlingen stimulerar och skulpterar Din kropp på ett mycket effektivt sätt och ger synliga resultat såsom smidigare och slätare hud med förbättrad struktur och sätter igång fdin djupa fettförbränning.

Du får en välgörande djupmassage, ökad blodcirkulation och syretillförseln förbättras till kroppens celler. Det ökar ämnesomsättningen.
Ökar lymfdräneringen och driver ut slaggprodukter, toxiner och överflödig vätska ur kroppen.

Under behandlingen bär Du en helkroppstrumpa.

Här på kliniken har jag många nöjda kunder som även återkommer år efter år eller går kontinuerligt.
Hos oss ska du känna dig trygg och säker att vi anpassar och gör ett personligt LPG program som passar din kropp samt har ditt slutgiltiga resultat som mål.

Liftmassage passar alla hudtyper/åldrar och innebär inga risker!

Inga kontraindikationer.

LPG HELKROPP enstaka behandling 850 :-
LPG HELKROPP paket om 10 st behandlingar 8 000 :-
LPG HELKROPP paket om 20 st behandlingar 14 000 :-
LPG HELKROPP inkl LPG ANSIKTE

1 400 :-

LPG HELKROPP inkl LPG ANSIKTE = kombopaket om 5 st (60 min/ggr) 7 000 :-

LPG behandling mot Ryggsmärta, fibromyalgi och utbrändhet

Ryggsmärta kan bestå av en molande och irriterande värk eller en direkt och intensiv smärta. Orsakerna kan vara flera: stillasittande arbete, brist på träning, dålig hållning och fetma kan vara för att nämna några.

De flesta av dessa krämpor orsakas av muskelspänningar, ligamentskador/nötning, överbelastade eller skadade senor och fascier eller kanske led- och/eller nervrelaterade orsaker.

Det har visat sig att LPG-behandlingar effektivt och framgångsrikt återställer obegränsad rörelse- och friktionsmöjlighet till all mjuk vävnad och är mycket effektiv vid t ex ryggsmärta, diskbråck och ischias.
Behandlingen är helt smärtfri, mjuk och avslappnande. Du känner en direkt lättnad från smärtan efter behandlingen. Detta är verkligen rätt behandlingsmetod för många som lider av ryggsmärtor, musarm, frozen shoulder, migrän och flera andra smärttillstånd, och som har gått i månader och år utan lättnad eller lindrad smärta.
Fibromyalgi är en smärtsam muskelstörning som orsakar allmän smärta i hela kroppen. Sjukdomen ger även på sikt utmattning, allmänt obehag och tyvärr ofta även svåra sömnbesvär.

LPG har utfört ett otal kliniska studier världen över och har kommit fram till att LPG behandling mot denna typ av värk är oerhört effektiv. Med bara 5-8 behandlingar upplevs en tydlig minskning av symtomen. Efter 15-18 behandlingar upptäcker många att symtomen är helt eller nästan helt, borta. De behandlade sover bättre, har mindre smärtor och har fått tillbaka energi och livsglädje.

Fibromyalgibehandlingen har också visat sig vara fantastiskt effektiv vid utmattningsdepression och utbrändhet.

Jag har fibromyalgi och provade först 10 ggr! Två gånger i veckan. Nu går jag en gång i månaden. Jag mår mycket bättre, har mindre ont och sover bättre. Jag märker stor skillnad efter behandlingarna på värk, energi och sömn.

LPG Idrottsmassage

LPG behandling är även en djupgående och mycket effektiv idrottsmassage som syresätter musklerna för bästa kondition och mjukar upp all vävnad runt om muskulaturen. Det är en snabb, enkel och mycket effektiv uppvärmning och återhämtning av kroppen.

LPG behandlar och lindrar idrottsskador, ökar dränering och blodcirkulation vid t.ex. muskelbristningar, kramper och ligament.
Idrottsbehandling med LPG underlättar även återhämtningen från överansträngning, ökar muskel-flexibiliteten, kroppsstyrkan och kroppens hållning.

LPG behandling före & efter

Inställningar för samtycke