ANTI-INFLAMMATORISKT LJUS

Opera led mask

SpectraDerm ljus är en ny högeffektiv utrustning för photostimulering av kroppens FRISKA KOMPETENTA celler med en typ av LED-ljus.

Ljuset återskapar många av våglängderna som finns i solljuset, DOCK EJ UV-LJUSET, som skadar din hud på olika sätt. Ljuset avger ej värme på något sätt.
Ljuset är extremt effektivt mot: acne och acneärr och rosacea i utbrott samt sebboré eller kliande hy. Ljuset föryngrar o stramar även upp huden, stimulerar elastin- och collagenbildningen i huden.

LED MASK BEHANDLING

Ljuset används för FÖRYNGRING eller för SYMPTOMHY av olika slag som; ACNE, SEBORRE, ROSACEA eller irriterad, sprucken hud som behöver läka.

ÖVRIGT: Ljuset har även en effektivt läkande verkan på infekterade sår, operationsärr och olika inflammationer; bihåleinflammation, led- och muskelinflammationer, tandköttsinflammation, tarminflammation mm mm.

TIPS! Du kan även kombinera din kombinations- och/eller ansiktsbehandling/kroppsbehandling med LJUSET efter avslutad behandling. Ger absolut bästa och mest ihållande effekt av din ansiktsbehandling.

VAD GÖR LED-LJUS BEHANDLINGEN?

Ljus-behandlingen driver ut slagg ur dina lymfbanor, får igång blodcirkulationen. Höjer ämnesomsättningen i din hud och ger en fastare bindväv (hud) samt tar bort svullnader, påsar under ögonen, mm. Behandlingen är utmärkt efter t ex en djuprengörande ultraljudsbehandling, som avslut för uppstramning och mycket effektiv hudföryngring. Används även som stimulerande vid t ex migrän, spänningar i huvudet, stress, när du känner dig låg mentalt, trötthet mm.

Fitzpatrick-skalan

LED-TERAPI

LED-ljuset är inkohorent och ej tvingande på cellen, vilket ger hög tolerans på alla hudtyper utan negativa sidoeffekter. Ljusenergin tränger genom hudytan och ger en rad positiva vävnadsfördelar med multifunktionella egenskaper.

• Stimulerar cellerna för ökad vävnadsregeneration
  • Stimulerar collagen och elastin för fasthet och elasticitet
  • Stimulerar cellerna för ökad genomblödning, immunförsvar, smärtlindring, celltillväxt och motverkar antiaging-enzymet
  • Främjar snabb läkning och helandeprocess